Topic: Per què vius a Budapest si ets de Barcelona?

Per què vius a Budapest si ets de Barcelona?

19/08/2011. Guillem Cardona


Si, sóc de Barcelona, ciutat a on vivia amb la meva parella hongaresa. Al juliol de 2010 de forma sobtada vam decidir deixar les nostres respectives feines per preparar un viatge d’un any sencer tot fent una volta al món. A l’agost del mateix any, quan érem a aquí, a Budapest gaudint del festival de música "Sziget", ens vam assabentar que estàvem embarassats. Immediatament el viatge ens va deixar d’interessar però jo seguia necessitant un canvi d’aires: vam decidir instal·lar-nos per un temps a Budapest.


Ara ja sóc pare i la veritat que sovint em resulta difícil parlar d’alguna cosa no relacionada amb el meu fill, sense exagerar. Aquest temps m’ha servit per aprendre l’hongarès* i per conèixer una ciutat enorme, impressionant i imprevisible; plena de contrastos, a on tot és possible (especialment totes aquelles coses que possiblement no haurien de passar… un “Spain is different” però versió hongaresa). La majoria d’hongaresos que he anat coneixent m’han preguntat un rere l’altre de forma automàtica, programada i finalment previsible: Per què vius a Budapest si ets de Barcelona? Però bé, ara no enumeraré les coses bones i dolentes d’aquesta ciutat (ja aniré omplint la web de continguts…), només haig de dir que hem decidit quedar-nos-hi una “estona” més, qui sap fins quan, perquè aquí, simplement, ens hi sentim bé i som molt feliços.


Hola, sóc en Guillem Cardona, editor de la web Catalans al món, Budapest. Tan siguis aquí per visitar la ciutat com per quedar’t-hi una “estona” sàpigues que pots comptar amb mi tan per quedar per prendre alguna cosa com per intentar solucionar qualsevol dubte o problema que puguis tenir, sempre i quan sigui del meu abast. La web Catalans a Budapest, no pretén ser un llistat de gent que per algun motiu o altre està vivint a aquesta ciutat; vol ser un lloc obert d’intercanvi d’experiències, d’obtenció d’informació i d’ajuda mútua. Perquè només aquell qui ha estat fora un bon temps, sap el valor d’aquests aspectes.


Benvinguts a Budapest!



* diuen que és la tercera llengua més difícil després del xinès i del basc, però tot i que no  ho puc corroborar perquè bàsicament  no parlo cap d’aquestes dues llengües, us puc dir que francament no entenc com pot haver una llengua tan difícil. És tot un repte!

http://budapest.catalansalmon.com

Thumbs up Thumbs down